05
Oca
08

Hac anılarım,saygı ve hürmetlerimle….


 
Ya RasulAllah,seni en güzel selamla selamlıyorum,

geldim kapına aciz bir ümmetinim,

affet biçareyim kapında ne olur benide kabul et…

Geldim sana ümmetinin selamlarını getirdim,

ne olur kabul et, gelemediler ama seni çok seviyorlar…

Yanıyorlar hasretinden, çok ağladılar ben gelirken çokRolleyes

ne olur affet onlarıda burda gibi her biri,

belki bedenleriyle gelemediler ama ruhlarıyla burdalar….Wink
 

Allahım nedir bu demir parmaklıklar yinemi engel, yinemi göremeyeceğiz Rasulumüzü (S.A.V)

Görmeden sevmek kaderimizdi bizim H.z. Veysel Karani misali….
Öyle isterdimki ona dahada yakın olmayı öyle isterdimki,ama bu demir perde yaktı beni…

Sevgililerin buluşması niye bu kadar zor…
Selamlarımı verdim. O’nun (S.A.V)türbei şeriflerini daha yakından göremediğimiz gibi birde acele etmemizi işaret etmeleri yokmu bayan polis kardeşlerimin

Onlarda haklı anlıyorum onları ama ya bizler, ya bizler yetermi bir kaç dakikalık görüş, gözümüz arkada kala kala bu minik pencerelere takıla takıla ilerliyoruz…Olaki…..

Evet bulunduğumuz halı, yeşil halı, yani cennet bahçesi,burada kılınan namaz cennette kılınıyor hükmünde…
Bu yüzden namaz kılmaya çalışıyoruz lakin ne mümkün, yer yok ve zaman yok,arkadaşımın sırtına secde etmek zorunda kaldım, artık varın kalabalığı siz tefekkür edin,neden bu kadar geç kalmışım peygamberimi(S.A.V) ziyarete neden çok mu zordu niçin bu kadar geç kaldım ….

Gözlerim arkada kala kala ayrılıyordum ….

Ve ziyaretimizi tamamlamıştık, hediyelerimizi sunmuş, emanet edilen selamları bizzat ulaştırmış ve hüzünle ayrılmıştık….

Burada kaldığımız dönem boyunca devamlı Mescid-i Nebevi’de geçirdim zamanlarımı, otelin çok yakın olması özgür olmama yardımcı oldu… Abimden genel izin almıştım, artık özgürce istediğim an ordayım, genelde hep ordaydım alışverişlerde bile gözüm yoktu, sırf bazı arkadaşlarımın bana siparişleri için aceleyle gidiyordum ve hemen dönüyordum…

Genelde en çok namaz kıldığım yer Mescid-i Nebevi’nin bahçesinde kılıyordum…

Büyük bir seccade seriyor ve diğer din kardeşlerimi davet ediyordum bu seccademe, beraber kılıyorduk tüm dünyadaki kardeşlerimle…
Her bir namazın tadı başkaydı, akşam serinliğinin başka, öğle sıcağının başka ,yatsının dingin namazı bir başka, sabahın seher vakti, ikindi de ise tüm yorgunluğa inat yine tıklım tıklım dolu bahçe…

Kabede nasıl ayakkabılarımı kaybettiysem bir kere, buradada iki kere kaybettim

Dursun Ali Erzincan’lı okuyorya Mescid-i Nebevi’de ayakkabısını kaybeden çocuk diye bir şiirini inanın ben hep kendimi hatırlıyorum bu şiirde…

Sadece benmiyim kaybeden tek? Öyle çok ki ben gibi kaybedenler….

Ve peşine düşmedim bu ayakkabıların, vardı bir hikmeti bıraktım oluruna ,

kaybolsundu……..

Ahhhhhhhhhhhhh……

Birde ben Rasulümde(s.a.v) kaybolsam……………………  

 Burda ibadet çok değerli nasıl, değerli olmasın ki 1 e 1000 sevap veriliyor ve Peygamberim’in (S.A.V)mescidindesin. O’na (S.A.V)o kadar yakınsınki,bazen acaba cemaat arasında dolaşıyormu diye düşünmeden geçemiyoruz arkadaşlarla..

Hacı kardeşlerimiz ve Medine halkı akın akın Ravza-i Mutahhara’ya geliyorlar,izdiham var türbesinde…

Mescid tıklım tıklım,bayanlara günde 2 kere izin var ziyaret için,erkeklere geri kalan tüm zamanlar izin var, onlar bizden daha şanslı

Biz bayanlar ülke ülke sıra bekleyerek ziyaret ediyoruz.Ama orada sıra beklemek bile o kadar güzel ki…

Nerelerde beklemedik ki hayat boyunca;otobüs duraklarında yollarda, arkadaş beklerken, isteklerimize ulaşmak için, velhasıl çok bekledik bu yaşımıza dek ama burada beklemenin tadı o kadar başka ki, bazı bayan kardeşlerim sıkılıyor ve acele ediyorlar ben onlara diyordum neden acele ediyorsunuz nereye yetişeceksiniz, bizim hayalimiz değil mi buralara gelmek hatta gelemeyen kardeşlerimizin yürek yangınlarını hatırlasalar…..Rolleyes

Benim hiç acelem yok yeter ki bu kapıda bekleyim başka kapılara dalmayım

Şimdi Peygamberimizin (s.a.v) ziyaret için bekliyorduk ,saatler sürse bile o kadar güzeldi ki hiç bitmesin istiyorduk bu anların…

Kaldığımız otel Green Palas, MESCİD-İ NEBEVİ’NİN HEMEN KARŞISINDAYDI.

Odalarımız hem geniş hem rahattı,yeşil tonlar hakimdi yine, dinlendirici ve huzur vericiydi…

Restoranda yine bize hizmet eden değişik ülkelerden kardeşlerimiz vardı,Mevlam hepsinden gani gani razı olsun, genelde renk olarak pembe ve gül kurusu arası ahenkli bir uyum hakimdi(en sevdiğim renkler)…

Genelde cam kenarını isityordum, mescid tam karşımızdaydı ondan bir an bile ayrı kalmak istemiyor insan oraya gidince…

Şöyle tefekkür ettim, Mevlam bir misafiri davet ettimi onu en güzel şekilde ağırlıyordu,hepsi onun ikramı..

Burada bol bol kuranı kerim okuyoruz,yarım hatimleri tamamlıyoruz zaten dünyalık işlerimizde yok(evişleri ), bize ibadet için çok zaman kalıyor…

27 ocak Cuma

Bu sahah kahvaltıdan sonra Peygamberimiz’i (S.A.V)ziyaret ettik yine.

Ravza-i mutahhara’ya girdik,cuma namazı,cenaze namazları ve Kur’an-ı Kerim okuyarak uzun bir süremizi Mescidde geçirdik…Hele o tahta rahlelerde Kur’an-ı Kerim okumak öyle güzel ki, çok büyük bir huzur hakim Ravzada’da…

Beynim boşalmış gibi, hiç bir dert ve sıkıntı kalmadı, sıfırlandım sanki, tüm hayatımını acıları ve sıkıntıları gitti,yeniden doğmuş gibiyim….

28 ocak Cumartesi

Bu sabah kahvaltıdan sonra tur firmamız bize gezi düzenledi,Uhud dağı,Kuba mescidi,7 Mescidler,Hendek savaşı caddesi,(yakın zaman kadar hendek yeri belirliymiş ama şimdi beton atmışlar,anlaşılmıyor)

Peygamberimiz’i(S.A.V) ziyaret ettik tekrar, gayet nazik ve kimseyi incitmemeye çalışıyorum, çünkü çok hassas bir yerdeyiz…O’nun(S.A.V) misafirlerini incitmemek lazım.Çok kalabalık, fakat Mevlam öyle bir yardım ediyor ki.

Cennet bahçesinde namaz kılabildim şükürler olsun…

İkindi sonu otelin konferans salonunda Kur’an-ı Kerim kıraati okundu. Onu dinlemek için toplandık ve çok güzel geçti…

Yine tefekkür hücüm etti beynime,İstanbul’da genelde başka şeyler dinlemek için insanlar bir araya gelirdi, enderdi ibadet için toplanan cemaatlere, böyle büyük salonlarda rastlamak, biz burada büyük bir otelin konferans salonunda Kur’an-ı Kerim dinlemek için toplanmıştık, evet Kur’an-ı Kerim dinlemek için…!!!!!!!!

Acaba dedim? Neden bir müzik konserine verilen değerden daha fazla kutsal kitabımızı dinlemek için toplanmıyordu ümmeti Muhammed …(Vardı ama ……Rolleyes)

Duygularım çok derinlerde, Fas’lı bir Karii idi okuyan alim,büyük bir hürmetle dinledik ve hayran kaldım…

Ama birde şu son sözleri sayfalar dolusu duygular uyandırıyordu, bize dediki…

”Siz Osmanlı torunları

beni dinlemeye gelmiş,bu ne

büyük şeref ve onur, dedi…

 İnanın buraya yazacak kelime

bulamıyorum…

Atalarıma layık olamadım,

ahhhhhhhh……………….  

Gece grup olarak Medine ahalisinden Hüseyin Osman alimi ziyaret ettik, Peygamberimizin (s.a.v) neslinden geliyormuş, hadis alimi mütevazi bir alim…

Evde yardım edeni olmamasına rağmen, bize 2 sofra ziyafet hazırlamış kendi elleriyle,öyle bir hizmet ediyordu ki, çok yaşlı olmasına rağmen gencecik bir enerji ile hizmet etti, hayran kalmamak mümkün değil… İslamın güzel ahlakını öyle güzel sergiledi ki bize, onu görünce Peygamberimiz aklıma geldi O’da hizmet ederdi çevresindekilere ve misafirlerine ve derdiki :

“Bir kavmin efendisi, onlara hizmet edendir.” (Deylemî, Müsned, II, 324)
Şimdi bu büyük hadis alimlinde de aynı ahlakı müşahade ediyordum…

Ziyafetten sonra bize elleriyle süt ikramı da yaptı çok hoştu..

Daha sonra hepimize hadis sohbeti verdi ve tatlı bir hatırayla ayrıldık bu mübarek alimimizin yanından…

Peygamberimiz (s.a.v.) Medine ahalisinden dostunuz olsun, demiş…

Bizde bu hadis üzerine tanıştık, Mevlam razı olsun, hocamız bizim her konuda mükemmel bir hac yaşamamız için elinden geleni yapıyordu…Bilgili ve deneyimli bir hoca ile hacca gitmek çok zenginlikti…

30 ocak

Osman hocamız bizlerle veda programı tertipledi,önce dua yaptık,yeşil kubbenin orada buluşmuştuk, hazırladığımız hatimleri hediye ettik,dualardan sonra birbirimizle helalleştik, duygulu anlar yaşadık…

Daha sonra çevre mescidleri ziyaret ettirdi hocamız;Mescid-i Ali, Mescid-i Ebu Bekir, Mescid-i Ömer, Mescid-i Osman , Bilâl-i Habeşi Mescid-i, Anberiye Mescidi, Sukya Mescidi Gamame mescidi, tüm bu mescidleri ziyaret ettik hepside Mescid-i Nebevi’ye yakın çevresindeki mescidlerdi…

Daha sonra tren garına gittik, ahhhhhhhhhhhhh……………….

Bu tren garını Osmanlı Devleti yaptırmış; Haydarpaşa’dan Medine’ye tren yolu yapılmış, ayrıca Peygamberimiz (s.a.v )rahatsız olmasın diye Medine’ye yakın bölüme raylar altına keçe döşenmiş,bu ne büyük hassaslık …..

Lakin ingilizler bombalamış malesef o bombalardan hasar alan trenide seyrederken hüznümüz zirvedeydi, resimler çektirdik, ATA yadigari istasyonda… Ahhhh……………..

Atalarımı nasıl takdir ettim burada bir kez daha, burada çalışan işçileri görür gibiyimRolleyes

Mevlam hepsinden gani gani razı olsun cennet bahçesi olsun kabr-i şerifleri inşaallah, Cemalullaha ulaştırsın mevlam cümlesini…Büyük bir resim sergiside vardı onuda ziyaret ettik,en çok üzüldüğüm konulardan biride hocamız ve hanımın çok yorulmalarıydı, bizim için erken gelmişlerdi Medineye, geri döneceklerdi, diğer uzun grup kardeşlerimizin medine’ye gelmelerini sağlamak için, ama o kadar yoruyordular ki kendilerini Rolleyessırf bizim eksik bir ziyaretimiz kalmasın diye,Mevlam gani gani razı olsun, Cemalullahla şereflensin bu iki mübarek insan…

Tüm hizmet eden kardeşlerimden, Mevlam gani gani razı olsun. Biz bu kadar mükemmel bir HAC yaşadı isek gerek tur şirketimizin görevlerini dikkatli yapması, gerek hocalarımızın ilimli olmasının anlamı çok büyük…

Benim bu güzellikleri görmeme sebep olan tüm hakkı geçen gerek kendi ailem ve gerekse eşimin ailesinin desteklerine çok teşekkür ediyorum…Ve hazırladıkları hatim ve dularla destek olan tüm dost ve arkadaşlarıma ve ihvan kardeşlerimede gönülden dualarımı sunuyorum. Mevlam gani gani razı olsun hepsinden…

Hocamız Mekkede’ki diğer grubu almak için Mekke’ye dönüyordu, biz geri kalan günleri Hüseyin hocamız ile devam edeceğiz.

1 Response to “Hac anılarım,saygı ve hürmetlerimle….”


  1. 1 zeynep teke
    Aralık 13, 2009, 8:54 pm

    ancak bukadar yaşanır ve anlatılır. Allah yar ve yardımcınız olsun.


Bir Cevap Yazın

İlahiaşk

Blog İstatistiklerim...@

  • 843,907 hits

Hatırlatıcı Notlar

Sahifelerinize ne yazdığınıza dikkat ediniz. Çünkü bu, Rabbinize karşı okunacaktır. Yazık o kimseye ki çirkin söz konuşur. Eğer içinizden biri bir kardeşine içinde çirkin söz bulunan bir yazı gönderse, şüphesiz bu bir hayâsızlık olur. Ya Rabbine karşı kötü söz söyleyenin hâli ne olur?

Bişr-i Hâfî

İmam-ı Gazali

İmam-ı Gazali son nefeste iman üzere ölmek için aşağıdaki duanın sabah namazlarının sünneti ile farzı arasında okunmasının tavsiye etmiştir Bismillahirrahmanirrahim " Ya hayyü ya kayyumü ya bedias semavati vel erdı ya zel celali vel ikram" Allahümme inni es'elüke en tuhyiye kalbi bi nuri ma'-rifetike ebeden ya allahü ya allahü ya allahü ya rahmanü ya rahıymü bi rahmetike ya erhamer rahımiyn"

Yaşam Koçu Mihrican Ulupınar

Yaşam Koçu Mihrican Ulupınar

Yaşam Koçluğu
Hayatında denge problemi yaşayan,
kişiliğinde, aile ilişkilerinde, ebeveynliğinde, sosyal ilişkilerinde, eğitiminde, ruhsal dünyasında kendini geliştirmek ve problemlerini çözümlemek, hedeflerine bilinçli yol almak için deneyimli bir rehbere ihtiyaç duyan, bayan danışanlara yardımcı olmak için buradayım. Saygılarımla.

@Hakkımda…@

15 Kasım 1971/26 Ramazan 1391 Niğde Değirmenli Kasabası doğumluyum.

1977' den itibaren Eğitim hayatımı İstanbul’da tamamladım.

Halen Dünyanın incisi İstanbul’da ikamet etmekteyim.

Biz Mevlamızın İlahiaşkının Hamallarıyız

Tek derdimiz; Mevlamızın Hakiki Kullarından Olabilmek ve Rızasını Kazanabilmek…

Terk-i dünya/ Terk-i Ukba/ Terk-i Terk/ Hiçlik/ Aşk-ı Deryada damla / Kulluk...

Dileğimiz; Son Nefesimizde Şeb-i Arusu yaşayabilmek ve Cennette Cemalullah’ ı müşahade edebilmektir…

Saygı, Sevgi ve Hürmetlerimle…

Mihrican Uymaz Ulupınar

mihricanulupinar@gmail.com

Ocak 2008
P S Ç P C C P
« Ara   Nis »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

@Son Yorumlarım@

hakkında fakraczi
hakkında fakraczi

Hoş Geldiniz :)

Bu blogu takip etmek ve yeni gönderilerle ilgili bildirimleri e-postayla almak için e-posta adresinizi girin.

Diğer 723 takipçiye katılın

Follow Ebedi Sevgiliye Doğru on WordPress.com
Çok şükür bugünde Akraba günümüzü @zuhaltu evinde  muhabbet ve Sevgiyle tamamladık. ❤️🌹💝💞💖😍😘🌺☕️ @esraaulupnr @muhteremulupnar @suhedanurbsk @nursenauymaz @ilknuruymz ❤️tubauymaztekin

Twitter Sayfama hoş geldiniz.


